fredag 13 februari 2009

Det är skillnad på jägare och jägare

Nu var det ett tag sedan som jag skrev i bloggen. Jag ska försöka att bättra mig på den punkten. Men tro inte att det inte händer någonting, för det gör det.
Förutom strumpor som försvinner spårlöst och återfinns bakom någon soffa några dagar senare med antingen hål i eller så är de bara väldigt blöta, och hundar som rullar sig i oidentifierbara geggor så hände det något väldigt lustig härom dagen.

Solen sken och medan jag höll på att plocka in ved i pannrummet så lekte hundarna i snön i trädgården. Plötsligt försvinner hundarna runt husknuten och efter en stund hör jag hur en bil svänger in på uppfarten.
En upprörd man i 40 års åldern kliver ut och börjar att gasta om att jag inte har någon pli på mina hundar.
Jag fattar först inte vad han pratar om förren jag får syn på Tyke som sitter en bit bort med en liten talgoxe i munnen. (ännu en gång har fågelbordets besökare blivit en individ färre)
Mannen fortsätter att vara upprörd och gastar något om att jaktlag och gud vet vad. Han vet nog inte ens vad han pratar om själv.
Men så rätt som det är så kan jag inte låta bli och skratta och pekar förnöjt mot mannens bil. I bilens grill sitter det nämligen en väldigt död blåmes (jag tror det var en blåmes) inkilad mellan plast spjälorna.
"Ja det är skillnad på jägare och jägare" får jag fram genom skrattet.
Mannen blir helt tyst och sätter sig sedan i bilen och åker därifrån.
Snacka om att kasta sten i glashus!!
Fast jag funderar på att sätta upp lite kompostgaller runt fågelbordet så att de får äta ifred.

1 kommentar:

Karin sa...

Ha ha ha ha!! Underbart Linda! Att du kan hitta de rätta kommentarerna vid rätt tillfälle!