tisdag 29 juli 2008

Vart tog semestern vägen??

Hej och hå vad tiden går!!! Men som man brukar säga så går det ju fort när man har roligt =/ eller fullt av saker som man borde ha hunnit med innan semestern tog slut. Maken och jag hade egentligen planerat en resa upp till Östersund för att sedan ta oss vidare ner genom Norge. Lagom semester så att vi kunde ha hundarna med oss. Men icke!! Det har istället byggts hundgård (ett jäkla mas) legat på gräsmattan och slappat, varit på bröllop i Gbg, legat på gräsmattan och slappat, åkt och hälsat på vänner som vi inte sett på över 1 år. (Tack Anna och Jörgen för en trevlig helg ) och sedan har vi slappat igen. .
Hundarna har haft det bra och lugnt. Inga träningspass utan bara badat och sprungit i skogen eller när det varit som varmast - legat i skuggan på verandan och spanat på alla sommarturister som cyklar förbi. (och säkert funderat på vilka galningar som orkar cykla när det är 35 grader varmt, eller det kanske var jag som tänkte det?)
Det som jag kan konstatera nu, när det är några fjuttiga dagar kvar på ledigheten, är att vi har massor kvar som borde göras eller upplevas och vänner som ska bjudas över på middagar osv osv. Det var ju detta som vi skulle ha gjort men det kom , så att säga, annat emellan (ligga på gräsmattan och sola)
Fast något har jag iallafall åstadkommit under semestern jag har lärt labben att ligga på golvet och tigga istället för att sitta 1 cm från tallriken och tigga. Ta ta!!! Jubel och hurra!!! Alltid något!

Inga kommentarer: